stiri Sport - Logan-la-prima-revizie

Revista Presei - Sport - Logan la prima revizie

  Stiri | Astazi este: Miercuri, 28 Iunie 2017

Stiri pe email




Categorii de stiri


»Auto
»Cultura
»Diverse
»Economie
»Eveniment
»International
»Invatamant
»Investigatii
»IT
»Locale
»Medicale
»Muzica
»Politica
»Showbiz si Fun
»Social
»Sport



  Cauta:





Revista Presei, Sport



Logan la prima revizie



Imagine
In aceasta perioada, atelierele auto sunt asaltate de "loganistii" care au facut deja 15.000 de kilometri

Acum mai bine de un an, pe 11 septembrie 2004, a inceput fulminant comercializarea noului model de la Dacia, celebrul Logan. In aceasta perioada, producatorul de la Colibasi a vandut peste 100.000 de unitati, succesul de piata fiind uluitor. Acum, primii proprietari de Logan se avanta catre service-uri pentru prima revizie. Multe dintre masini au deja 15.000 de kilometri la bord, numar pe care producatorul l-a stabilit la inceputul comercializarii.

Pentru prima oara din istoria constructorului de la Pitesti, noul model Dacia nu le mai da batai de cap mecanicilor, din punctul de vedere al reviziei Logan semanand foarte mult cu masinile noi, din import. Pentru ca foloseste tehnologia Renault, masina nationala nu are nevoie de prea multe reglaje. Trebuie remarcat ca, pana la aparitia modelului Logan, compania Dacia obliga un proprietar de Dacia, indiferent de model, sa efectueze revizii incepand de la 5.000 de kilometri, iar cand masina implinea un an sau la 15.000 kilometri se schimbau mai multe piese, clientul suportand de multe ori costuri ridicate, fara o justificare temeinica.

Costuri intre 150 si 230 RON

O revizie la Logan, efectuata musai intr-un service autorizat care este impus de producator, costa putin peste 150 de lei noi (minimum) si 230 de lei noi (maximum), in functie de atelier.
Costul unei ore de manopera, interval de timp in care este efectuata prima revizie, este de 55 de lei noi. In suma pe care fiecare "loganist" o plateste la prima revizie sunt incluse schimbul de ulei, cel al filtrelor de aer si de ulei.
In plus, se fac verificari ale instalatiei electrice, la directie, diagnosticare pe calculator a motorului si un control vizual al diferitelor componente ale trenului de rulare.

Plasticul din interior se lasa si scartaie

In urma unui sondaj efectuat de EVZ in colaborare cu Directia de Comunicare de la Dacia-Renault, am aflat ca proprietarii sau viitorii clienti de Logan n-au motive sa se planga de masina lor.
In service-urile din Bucuresti si din tara ale dealerului Adras (unul dintre cele mai mari din Romania) au fost efectuate in ultima perioada 420 de revizii la Logan. In urma acestor testari, nu s-au descoperit defectiuni repetate pe loturi. Multi clienti s-au plans insa de unele zgomote in habitaclu (plasticul de o calitate mai slaba incepe "sa se lase", producand scartieli suparatoare).
Exista nemultumiri si din punctul de vedere al consumului urban, la unele masini (versiunea 1.4) acesta depasind valoarea de 11 litri la suta de kilometri, cu mai mult de un litru peste valoarea indicata de producator: 9,2 litri la suta.

Mecanicii insista ca in aceasta perioada sa fie facuta o pregatire temeinica pentru iarna a masinilor. Verificarea intr-un service specializat poate costa, in functie de autovehicul, intre 45 si 120 de lei noi, fara ca in aceasta suma sa fie incluse consumabile sau piese. In plus, pentru a trece cat mai bine peste iarna, masinile trebuie dotate cu anvelope speciale. Aceste "accesorii" usuca bugetul soferilor, un set de patru cauciucuri de iarna costand, in medie, 650 de lei noi. Va prezentam cateva repere importante in pregatirea pentru iarna a autovehiculului.
Instalatia de incalzire. In perioada rece, caldura in habitaclu este esentiala.

Motorul trebuie sa functioneze la parametri normali, indicati de producator, si trebuie ferit de inghet. Astfel, instalatia de racire trebuie sa contina lichidul de racire pentru iarna, o solutie compusa din apa si antigel, in proportia indicata de constructor.

Aprinderea. Un alt punct forte al masinii care trebuie sa functioneze brici. Bateria, platinele, bujiile, delcoul (unde e cazul) trebuie verificate cu multa atentie. Piesele se curata cu substante speciale, iar bateria se verifica, si daca este cazul se reincarca la parametrii normali.

Stergatoarele. Cauciucul stergatoarelor se depreciaza foarte rapid, mai ales din cauza variatiilor de temperatura. Inlocuirea acestora nu costa exagerat de mult (aproximativ 80 de lei noi) si se scapa astfel de o grija majora. Importanta este si dezaburirea. In cazul in care sistemul de degivrare al lunetei nu functioneaza, se poate aplica pe geam o solutie "anti-fog" (20 de lei noi). Pentru masinile cu instalatie de climatizare, este recomandata schimbarea filtrelor (140 de lei noi).

Dupa Tahiti, Martinica

Invazia Loganului in lume a intrat intr-o perioada de liniste dupa nebunia inregistrata in primavara. In cele 26 de state ale lumii unde se comercializeaza deja Logan au fost achizitionate 38.821 de masini produse la Colibasi.

Cele mai multe au fost cumparate de francezi, iar cei mai putin interesati de masina nationala a romanilor sunt macedonenii si bosniacii, in ale caror state comercializarea a inceput acum un an, dar vanzarile nu trec de cateva sute. Reducerea ritmului vanzarilor de Logan in exterior poate fi pusa si pe seama faptului ca se asteapta introducerea si pe aceste piete a modelului dotat cu motor Diesel, lansarea fiind programata la inceputul anului viitor.

Dupa ce, luna trecuta, Logan a intrat, prin reteaua Renault, in tari exotice precum Tahiti si Noua Caledonie, saptamana trecuta a inceput sa se vanda si in Guadelupa si Martinica, insule din Marea Caraibelor. Va prezentam situatia la zi a vanzarilor Logan la export, in functie de numarul de achizitii.



Autor:Laurentiu Ciornei
Sursa:Evenimentul Zilei
Aparut pe: 01 Noi 2005

8535 afisari ale acestei stiri incepand de Marti, 01 Noiembrie 2005 :: id stire 473

plic Trimite aceasta stire unui prieten
imprimanta Versiune pentru tiparire
TOP 10 stiri din aceasta categorie (Sport)

» Masina anului 2006 a fost lansata in Romania
» Dacia Logan Tuning
» Dacia Logan nu s-a rasturnat!
» Ford Mondeo 2007
» Dacia Logan Steppe Concept
» Logan la prima revizie
» Grupa Lucescu in Cupa UEFA
» Hyundai Accent 3
» Steaua e cap de serie in Liga Campionilor
» Romania - Nigeria - Zece negri mititei



Revista Presei - Stirile in ordinea aparitiei lor
Inapoi: « Poftiti de cumparati Steaua!
Inainte: » Farul si Rapid, pasibile de suspendare

Valid HTML 4.01 Transitional Valid CSS!

ETP - Webhosting Profesional
itbox