Stirile tale zilnice

Stiri

Cultura Economie Educatie Externe Social Turism Sanatate Sport Auto Politica Showbiz Justitie Contactati-ne

Cineaştii ar trebui să facă filme ale prezentului
Stire din Cultura si Media publicata in 03 Mar 2008.

Celebrul critic şi istoric britanic de film Ronald Bergan, care publică cu regularitate în The Guardian, a afirmat duminică, în cadrul unei mese rotunde organizate la Bucureşti, că lui i se pare că tinerii cineaşti români, definiţi ca noul val cinematografic, sunt încă obsedaţi de trecut.
Bergan a precizat că ei au creat filme despre trecutul României, dar acum este cazul să se “elibereze de această obsesie a trecutului şi să facă filme ale prezentului”.
Magda Mihăilescu, moderatoare, alături de Leo Alex Şerban, a acestei întâlniri pe tema “Filmul românesc azi”, la care participă zece importanţi istorici şi critici de film din străinătate, a avut pentru Ronald Bergan un răspuns.
“Suntem, cred, la o întorsătură de teme şi se observă acest lucru deja în noile scurtmetraje româneşti, unele dintre ele vizionate sâmbătă de către participanţii acestei mese rotunde”, a declarat, pentru ROMPRES, Magda Mihăilescu, adăugând că dacă unii critici înclinau puţin să creadă că suntem prea mult obsedaţi de trecut, acum, odată cu vizionarea noilor scurtmetraje, îşi pot schimba părerea.
La masa rotundă au participat istorici şi critici din Israel, Franţa, SUA, Spania, Marea Britanie, Italia, Croaţia.
Evenimentul a fost organizat de Asociaţia Criticilor de Film din România în parteneriat cu Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei şi al Institutului Cultural Român.
Timp de trei ore s-a vorbit la obiect, discutându-se mai multe lucruri importante care vizează cinematograful românesc de astăzi.
Alex Leo Şerban a adus în discuţie eventualitatea ca cinematograful românesc să nu cumva să se transforme într-un fenomen de modă, ceea ce ar însemna o capcană, pentru că ar fi alimentarea unui orgoliu şi la un moment dat s-ar putea să se obţină premii nu pentru filme foarte meritorii.
Criticii români au venit cu informaţii legate de context – despre istoria filmului românesc, cum se plasează noul val în acest context. Astfel, discuţia a devenit destul de animată.
Alex Leo Şerban a remarcat, pentru ROMPRES, că la această discuţie criticii străini au venit “cu chestiuni foarte punctuale, concrete, interesante, cu întrebări legate de sistem: dacă există un sistem, dacă există o şcoală de film etc”.
Şerban a pus întrebarea retorică faţă de cei prezenţi: “Unde ne ducem după Palme d’Or – la Oscar sau în jos?”.
Organizatorii şi-au propus ca la această primă masă rotundă, desfăşurată la acest nivel, să se vorbească despre cum este văzut astăzi din străinătate cinematograful românesc.
“Am vrut să vedem care este diferenţa dintre viziunea noastră, la noi acasă, şi a criticilor străini. Am constatat că este momentul să aflăm ce spun alţii despre filmul românesc. Spre surprinderea noastră, ne-au răspuns mult mai mulţi critici dornici să vină în România decât am putut să-i găzduim. Toţi sunt incitaţi de a vorbi despre cinematograful românesc la el acasă”, a precizat criticul Magda Mihăilescu.
Reacţia cronicarilor străini este dovada că “realmente acest nou cinematograf românesc există”.
“Acum zece ani nu am fi putut organiza aşa ceva. Nu este o întâmplare această apariţie a unor tineri cineaşti, fără să aibă un program estetic, un manifest, ca alte mişcări din istoria cinematografului. Este o generaţie formată după Revoluţie, care are o altă viziune asupra lumii, un alt raport cu istoria, nu este atât de încrâncenată”, a spus Magda Mihăilescu, vădit mulţumită că la această întâlnire punctele de vedere ale criticilor români au coincis ce cele ale criticilor din străinătate.
De asemenea, s-au pus în discuţie teme precum locul cinematografiei româneşti pe harta internaţională, disecarea tendinţelor stilistice prezente în filmul românesc de până acum, analiza raportului dintre film şi spectatori ş.a.
La dezbatere au fost criticii Cristiana Paterno (Cinecitta News), Jay Weissberg (Variety), Floreal Peleato (Positif), Ronald Bergan (The Guardian), David Robinson (FIPRESCI), Scott Foundas (LA Weekly), Stjepan Hundic (Screen International), Nick Roddick (Splitscreen), Dominique Nasta (Université Libre de Bruxelles), Costel Safirman (Cinemateca Israel, Arhiva de Filme Israel).
Luni, istoricii şi criticii de cinema veniţi din străinătate vor vizita studiouri de film din Bucureşti, iar seara vor fi prezenţi la ceremonia de decernare a Premiilor Gopo.

Sursa:ROMPRES

px
px

Etichete: , ,

Daca doresti, poti lasa un raspuns ( trackback)
px
Stirea precedenta: « Gheorghe Ştefan susţine că PNL pregăteşte epurări la deconcentrate
Stirea urmatoare: Anca Boagiu, susţinătoare a artei şi tradiţiei populare »
px

Stiri Asemanatoare

» Festivalul Filmului European a ajuns la final
» Marian Crişan se aştepta să câştige Palme d’Or
» Filmul lui Marian Crişan premiat la Cannes, prezentat la TIFF
» Trei filme lansate de Transilvania Film pe marile ecrane
» Tragedia navei “Independenţa”, într-o ecranizare de Sergiu Nicolaescu
» Festivalul Filmului European, la ediţia a XII-a
» Primul festival de film documentar la Bucureşti
» Încasări de peste 90.000 de lei, în primul weekend, la “Supravieţuitorul”
» Festivalul Internaţional de Film B-EST debutează la Cinematograful Scala
» Filmul “The Summer in Winter”, o lecţie de viaţă

Spune-ti parerea


Stiri

Va recomandam

© 2024 Stiri | Entries (RSS) and Comments (RSS)

itbox, Jocuri, Fun, Testeaza Viteza, Antivirus, Taxi, Subtitrari, Sonerii Polifonice, Vremea, Anunturi, Promovare Web, Revista Presei, Sport, Radio, Ziare, Forum, IRC, Chat, Horoscop, Director Web, Contact, Program TV, Muzica, Download, Stiri, Optimizare site, Anunturi, professional security, Targu Jiu Online

itbox