Drumul Naţional 7C – Transfăgărăşan ar putea fi redeschis
circulaţiei mai devreme de termenul de 1 iulie, când este prevăzut accesul maşinilor în această zonă,
transmite corespondentul ROMPRES.
“Dacă ne vor permite condiţiile meteo, vom elibera de zăpadă Transfărăşanul şi îl vom
deschide mai devreme, mai ales pentru lucrările care trebuie să înceapă la Bâlea Lac”, a precizat, joi,
pentru ROMPRES prefectul Ilie Mitea.
Acesta a solicitat deja angajaţilor de la secţia de Drumuri Naţionale din Sibiu să înceapă
curăţarea de zăpadă a Transfăgărăşanului.
“Noi am început deja lucrul. Din cei 14 de kilometri de drum între Bâlea Cascadă şi Bâlea
Lac, deja am curăţat o jumătate. Dar de aici începe greul, porţiunea de 7 kilometri rămasă este mai
dificilă, aici zăpada fiind mult mai mare”, a declarat şeful Drumuri Naţionale Sibiu, inginerul Liviu
Creţu.
Drumarii ar putea să fie ajutaţi şi de vreme în înlăturarea munţilor de zăpadă de pe
Transfăgărăşan. Directorul Centrului Meteorologic Transilvania Sud, Ion Popescu, a precizat pentru
ROMPRES că “doar cu o săptămână înainte se pot face estimări privind starea vremii, însă canicula
este aşteptată la Sibiu în luna iunie “.
Joi, la Bâlea Lac, stratul de zăpadă măsura aproape un metru, iar temperatura pe timpul zilei
atingea 12 grade, jumătate din maxima care este aşteptată în municipiul Sibiu.
Primii care vor circula în acest an pe Transfăgărăşan nu vor fi şoferii, ci bicicliştii. Dacă va fi
deschis circulaţiei în 10 iunie, pe Transfăgărăşan vor urca 90 de sportivi, aşteptaţi la Turul Ciclist al
României. Deocamdată, accesul între Bâlea Cascadă şi Bâlea Lac se face cu telecabina.
Transfăgărăşanul a fost închis circulaţiei în 22 octombrie 2007, din cauza condiţiilor meteo şi
a pericolului de avalanşe. Deschis traficului rutier jumătate din an, DN 7C este situat la peste 2.000 de
metri altitudine. Şoseaua începe din comuna Arefu, judeţul Argeş, la kilometrul 61, şi se termină în
comuna Cârţişoara, din judeţul Sibiu, la intersecţia cu DN1. Are circa 91,5 kilometri lungime şi două
benzi de circulaţie. Pe tot parcursul sunt construite 27 de viaducte şi poduri.
Tunelul Capra – Bâlea Lac este construcţia rutieră situată la cea mai mare altitudine (2.025 -
2.042 metri) şi cel mai lung tunel rutier din România (887 metri).
Sursa:ROMPRES
Spune-ti parerea