Consilierii municipali au aprobat, vineri, strategia de parcare în municipiul Bucureşti, lansată în dezbatere publică la sfârşitul lunii ianuarie şi realizată de un consorţiu spaniol.
Potrivit proiectului de hotărâre adoptat, până în 2010 în Bucureşti vor fi necesare 30.000 de locuri de parcare subterane, iar în următorii zece ani cererea va creşte până la 90.000 de locuri.
Strategia de parcare a identificat 69 de locuri unde vor putea fi construite parcări subterane şi supraterane, dintre acestea 17 urmând să intre în construcţie în următorii ani.
Primăria Capitalei a organizat deja licitaţiile pentru două parcări subterane, respectiv la Gara de Nord şi Piaţa Universităţii.
Potrivit directorului Direcţiei Infrastructură şi Servicii Publice din Primăria Capitalei, Gheorghe Udrişte, parcarea de la Gara de Nord va avea 1.700 locuri de parcare şi va cuprinde o autogară pentru mijloacele de transport în comun. Acest proiect este însă întârziat, spune Udrişte, deoarece există un litigiu cu Ministerul Transporturilor pentru proprietatea terenului pe care urmează să se facă parcarea.
Udrişte a completat că locaţiile pentru construcţia parcărilor vor fi grupate în două pachete şi vizează axa nord-sud a Bucureştiului, fiecare pachet urmând să fie gestionat de acelaşi operator desemnat în urma unei licitaţii publice.
Potrivit municipalităţii, se vor construi, în afara parcărilor subterane, şi parcări la periferia oraşului, unde şoferii din provincie vor putea să-şi lase maşina în siguranţă şi să circule în oraş cu mijloacele de transport în comun.
Strategia de parcare în municipiul Bucureşti este un concept ce este abordat ca un sistem de viziune pe termen mediu şi lung. Proiectul “Strategia pentru dezvoltarea parcărilor” în Bucureşti este finanţat cu un grand de 600.000 de euro oferit de Guvernul Spaniei şi a fost desfăşurată în perioada ianuarie-iulie 2007, vizând identificarea necesarului de locuri de parcare în Bucureşti.
Sursa:ROMPRES
Spune-ti parerea