Poliţia de frontieră a descoperit, în cursul anului 2007, bunuri
contrafăcute în valoarea de 130 de milioane de euro, cele mai multe dintre ele fiind haine, parfumuri,
ţigări sau CD-uri şi DVD-uri piratate, informează Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, cu
prilejul evaluării realizate de experţi ai Comitetului European de Probleme de Criminalitate.
Cei mai mulţi dintre infractori provin din România, China, Turcia, Bulgaria şi R. Moldova.
De la începutul anului 2008 şi până în prezent, valoarea totală a mărfurilor contrafăcute
depistate se ridica la 5.885.840 lei, acestea constând în : CD-uri şi DVD-uri, LSD, articole electronice
şi electrice, încălţăminte şi articole de vestimentaţie.
Cele mai frecvente rute folosite pentru introducerea marfurilor contrafăcute în România sunt
pentru textile: China – România – pe mare; China – R. Moldova – România; Turcia – România; Turcia -
România – R. Moldova. CD -urile şi DVD – urile contrafăcute “circulă” pe ruta R. Moldova -
România; ţigările: Transnistria, Belarus, Rusia şi R.Moldova – România – ţări UE; China, Hong Kong -
România – ţări UE; România – ţări UE
De asemenea, produsele cel mai frecvent falsificate sunt cele cu valoare adăugată mare şi cu o
rată ridicată a vânzărilor, cum ar fi produsele cosmetice, piesele de schimb auto, produsele petroliere,
pietrele preţioase, produsele din sticlă, produsele ceramice, textilele, încălţămintea sport, ceasurile,
software, telefoanele mobile.
De exemplu, la numai zece zile de la lansarea oficială în România de către preşedintele
companiei Microsoft, Bill Gates, a sistemului de operare Windows Vista, poliţiştii de frontieră au
descoperit o reţea care pirata şi distribuia CD-uri şi DVD-uri cu acest sistem de operare şi filme
artistice, pe “piaţa neagră” de desfacere din sud-vestul României.
Au fost descoperite 6.500 DVD inscripţionate, două calculatoare performante, scanere şi
imprimante, profitul celor implicaţi ridicându-se la peste 70.000 lei (20.500 euro).
Poliţia de Frontieră a mai depistat un lot de 18 containere cu încălţăminte sport, purtând sigla
unor mărci protejate, precum NIKE, PUMA, ADIDAS şi REEBOK. Dacă ar fi fost comercializate pe
piaţă, la preţul produselor originale, valoarea acestora ar fi atins aproximativ şase milioane de euro.
Sursa:ROMPRES
Spune-ti parerea