Stirile tale zilnice

Stiri

Cultura Economie Educatie Externe Social Turism Sanatate Sport Auto Politica Showbiz Justitie Contactati-ne

Administraţia Canalelor Navigabile reia construcţia Canalului Dunăre-Bucureşti
Stire din Regionale publicata in 06 Mar 2008.

Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile
(CNACN) a început pregătirile pentru relansarea lucrărilor de construire a Canalului Dunăre -
Bucureşti, a cărui finalizare este estimată în următorii patru ani, transmite corespondentul ROMPRES.
Directorul general al CNACN, Ovidiu Cupşa, a declarat joi, într-o conferinţă de presă, că
Ministerul Transporturilor a elaborat deja o notă de fundamentare pentru realizarea proiectului
“Relansarea lucrărilor de construcţie pentru finalizarea obiectivului de investiţii Canal Dunăre -
Bucureşti”, studiul de fezabilitate şi lucrările de proiectare urmând să înceapă după ce Guvernul va
emite o hotărâre în acest sens.
Potrivit lui Ovidiu Cupşa, finalizarea lucrărilor de construire a Canalului Dunăre – Bucureşti
este estimată la 450-500 de milioane de euro, investiţie ce ar putea fi realizată prin atragerea de
fonduri europene, noua cale navigabilă făcând parte de facto din Coridorul VII de transport
paneuropean, iar amortizarea costurilor este estimată a se realiza în circa 14 ani.
“Merită subliniat faptul că, prin punerea în funcţiune a acestei căi navigabile, capitala obţine o
legătură directă cu principalele oraşe din lungul Dunării, cu marile centre urbane de pe Rhin, precum
şi acces direct la portul maritim Constanţa şi la reţeaua europeană interioară de căi navigabile. În
acelaşi timp, amenajarea complexă a cursului inferior al râurilor Argeş şi Dâmboviţa poate asigura apa
necesară pentru irigaţii şi pentru consumul populaţiei, dar şi crearea unei capacităţi suplimentare
energetice prin construcţia unor microhidrocentrale la nodurile hidrotehnice ale amenajării,
dezvoltarea agrementului şi turismului în zonă, evitarea inundării localităţilor şi terenurilor agricole şi
crearea de amenajări piscicole”, a afirmat Ovidiu Cupşa.
Conform proiectului, lungimea căii navigabile între Dunăre şi Portul Bucureşti – 1 Decembrie
va fi de 73 de kilometri, cu o lăţime minimă, la baza secţiunii şenalului, de 80 de metri şi adâncime
minimă a apei de 4,5 metri.
Pe întregul parcurs sunt prevăzute să fie amenajate două porturi, unul în sud-estul
Bucureştiului, între localităţile 1 Decembrie şi Dărăşti, iar al doilea la Olteniţa, la confluenţa Argeşului
cu Dunărea.
Navigaţia va fi controlată prin intermediul a opt ecluze, iar capacitatea de transport este
estimată la 16 milioane de tone de marfă pe an.
Lucrările de construire a Canalul Dunăre – Bucureşti, începute după 1984, au fost sistate în
anul 1990, când stadiul fizic de realizare atinsese un procent de finalizare de 60-70% din întregul
proiect.

Sursa:ROMPRES

px
px

Etichete: , ,

Daca doresti, poti lasa un raspuns ( trackback)
px
Stirea precedenta: « Austria, interesată să-şi dezvolte investiţiile în România
Stirea urmatoare: Negocieri pentru amplasarea de radare fixe pe E 60 »
px

Stiri Asemanatoare

» A scăzut numărul turiştilor în hotelurile bucureştene
» Viaţa în Bucureşti, mai ieftină
» Primăria Capitalei vrea să cumpere 150 de troleibuze în următorii 3 ani
» Cod Galben pentru nouă judeţe şi Bucureşti
» Trupa Smokie cântă la Bucureşti
» Concert susţinut de David Bisbal la Bucureşti
» Concerte în Bucureşti oferite de PMB
» Distribuirea mandatelor în Bucureşti
» Sectorul 2 al Capitalei, fruntaş la vot
» Canalul Dunăre – Bucureşti va fi inaugurat în 2014

Spune-ti parerea


Stiri

Va recomandam

© 2022 Stiri | Entries (RSS) and Comments (RSS)

itbox, Jocuri, Fun, Testeaza Viteza, Antivirus, Taxi, Subtitrari, Sonerii Polifonice, Vremea, Anunturi, Promovare Web, Revista Presei, Sport, Radio, Ziare, Forum, IRC, Chat, Horoscop, Director Web, Contact, Program TV, Muzica, Download, Stiri, Optimizare site, Anunturi, professional security, Targu Jiu Online

itbox