“Eminescu. Negocierea unei imagini”, de Iulian Costache, “o cercetare amplă, ambiţioasă şi provocatoare, ce ţine în egală măsură de istoria literară şi estetica receptării, în care autorul demonstrează că, în analiza mitului Eminescu, trebuie să avem în vedere şi istoria receptării operei eminesciene”, după cum o caracteriza istoricul literar Alexandru Călinescu, a fost lansată, joi seara, la Club A. Cartea, care constituie teza de doctorat a autorului, reprezintă, potrivit decanului Facultăţii de Litere a Universităţii Bucureşti, Liviu Papadima, “o lucrare savantă, un studiu solid, cu anvergură tematică de ultimă oră despre mitul Eminescu creat în perioada 1870-1900″. “Iulian Costache realizează o necesară arheologie şi hermeneutică a receptării lui Eminescu”, a afirmat Cezar Paul Bădescu, în timp ce pentru Bogdan Ghiu “cartea cuprinde pagini de critică scrisă în mod colocvial, cu poftă”. “‘Eminescu. Negocierea unei imagini’ este o lungă analiză în care autorul crează tipologii situaţionale valabile nu doar în epoca în care poetul a trăit”, a spus Ghiu. Susţinând că “Eminescu este cel mai adevărat gazetar din presa românească de totdeauna”, scriitorul şi gazetarul Cristian Tudor Popescu a afirmat că “deşi Caragiale şi Arghezi au făcut şi ei gazetărie, aceştia erau doar scriitori care făceau presă şi nu gazetari, mâncători de plumb, precum Eminescu”. Reproşându-i lui Iulian Costache “stilul uneori pedant”, criticul literar Daniel Cristea Enache a recunoscut “importanţa efortului documentar al autorului. Iulian Costache s-a născut la 25 iulie 1961. Este lector universitar la Facultatea de Litere – Universitatea din Bucureşti. Autorul susţine cursuri de literatura română modernă şi studii europene în cadrul departamentelor de profil ale aceleiaşi facultăţi. Iulian Costache publică în: Revista de Istorie şi Teorie Literară a Institutului “G. Călinescu”, Viaţa Românească, Contemporanul, Ateneu, Tomis.
Sursa:ROMPRES
Spune-ti parerea