Stirile tale zilnice

Stiri

Cultura Economie Educatie Externe Social Turism Sanatate Sport Auto Politica Showbiz Justitie Contactati-ne

Peste 8 milioane de euro pentru promovarea turismului
Stire din Politica publicata in 07 Feb 2008.

Guvernul a aprobat, miercuri, printr-o hotărâre, Programul anual
de marketing şi promovare turistică, al cărui obiectiv este promovarea celor mai importante destinaţii
şi forme de turism din România pe piaţa internă şi pe principalele pieţe turistice din străinătate,
precum şi Programul anual de dezvoltare a produselor turistice.
“Este pentru prima oară când un astfel de program este rezultatul colaborării în Consiliul
Consultativ pentru Turism, organism creat la sfârşitul anului trecut, având în componenţă organizaţii
profesionale, patronale, organizaţii nonguvernamentale, autorităţi locale şi reprezentanţi din
ministerele care au legătură cu turismul. Până acum, aceste decizii se luau într-un birou, la nivel de
funcţionari; am considerat că acest parteneriat public-privat este necesar şi benefic”, a afirmat, la
sfârşitul şedinţei de Guvern, ministrul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii
Liberale, Ovidiu Silaghi.
El a spus că pentru Programul anual de marketing s-au alocat 7 milioane de euro, iar pentru
Programul anual de dezvoltare 1.390.000 de euro.
“Ne propunem să creştem ritmul circulaţie turistice din Europa de Vest şi din America de
Nord, cam cu 5% , iar de anul viitor să avem o creştere anuală cu 3%”, a explicat Silaghi obiectivele
programelor adoptate.
Potrivit ministrului, în cadrul Programului de marketing se va lucra la brandul turistic al
României, numai pentru caietul de sarcini şi selectarea consultantului fiind alocaţi 2 milioane de euro.
Silaghi a precizat că prin acest brand trebuie promovată România altfel decât ca fiind “Dracula Land”.
Activităţile cuprinse în cadrul Programului se referă la acţiuni generale de publicitate şi
reclamă a destinaţiilor turistice româneşti şi a produselor turistice româneşti: studii de marketing;
crearea, dezvoltarea şi promovarea brandului turistic naţional incluzând servicii de consultanţă în
vederea conceperii caietului de sarcini pentru crearea şi promovarea brandului turistic naţional în
perioada 2008-2010 şi crearea şi promovarea brandului turistic naţional în perioada 2008-2010.
Se au în vedere, de asemenea, marketing prin internet şi alte mijloace electronice, precum şi
participarea la manifestări expoziţionale de turism în ţară şi în străinătate; organizarea de vizite
educaţionale şi de informare, în ţară, pentru reprezentanţi mass- media, tour-operatori, reprezentanţi ai
societăţilor comerciale cu activităţi în turism din ţară şi străinătate, reprezentanţi ai asociaţiilor sau
organizaţiilor non guvernamentale cu activitate în turism, ai administraţiei publice centrale şi locale,
alţi lideri de opinie, specialişti în turism din ţară şi din străinătate etc.
Mai sunt prevăzute organizarea de evenimente şi misiuni cu rol în creşterea circulaţiei turistice în
România sau cu impact în creşterea notorietăţii României ca destinaţie turistică, în ţară şi în străinătate, sau
participarea în calitate de coorganizator; activităţi de promovare şi publicitate prin intermediul companiilor
aeriene care operează zboruri către destinaţii din România şi prin intermediul principalelor aeroporturi din
România şi din străinătate pe care operează curse internaţionale către România.
Programul mai prevede activităţi de promovare prin intermediul inserţiilor publicitare în
cataloagele turistice realizate de către tour-operatori, societăţi comerciale cu activitate de turism,
asociaţii profesionale, patronale şi organizaţii non-guvernamentale cu activitate în domeniul
turismului, autorităţi ale administraţiei publice locale şi centrale, alte entităţi cu activitate cu impact în
domeniul turismului, care promovează pe pieţele ţintă de interes destinaţia turistică România, produse
turistice şi pachete de servicii turistice cu locul de desfăşurare în România.
Se are în vedere totodată achiziţionarea de materiale de promovare de tipul: ghiduri despre
România, hărţi, albume, cataloage, cărţi cu specific de turism etc; activităţi de promovare prin
intermediul posturilor de televiziune care realizează emisiuni de turism sau alte emisiuni cu impact în
creşterea circulaţiei turistice în România, creşterea notorietăţii destinaţiilor turistice româneşti sau
conştientizarea importanţei turismului românesc.
De asemenea, urmează să fie susţinute financiar proiectele de promovare a destinaţiilor sau
produselor turistice româneşti cu impact în creşterea circulaţiei turistice în România sau în creşterea
notorietăţii destinaţiilor turistice româneşti în ţară şi străinătate, prin instituirea de scheme de ajutor de
minimis pentru agenţi economici, indiferent de forma de organizare şi acordarea de finanţări
nerambursabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial, asociaţii sau fundaţii constituite
conform legii.
Prin Programul anual de dezvoltare a produselor turistice fondurile sunt alocate pentru:
constituirea de parteneriate pentru elaborarea cadrului strategic de urbanism la nivel naţional pentru
dezvoltarea turismului; formarea profesională a personalului pentru sectorul turism, hoteluri,
restaurante şi pentru domeniile conexe turismului; îmbunătăţirea calităţii unor produse şi forme de
turism importante pentru România.
Se vor asigura fonduri şi pentru restructurarea sistemului informaţional în domeniul
turismului; acţiuni de dezvoltare durabilă în domeniu; organizarea de parteneriate internaţionale cu rol
în creşterea vizibilităţii destinaţiilor turistice din România; servicii de consultanţă pentru
perfecţionarea cadrului legal şi instituţional în conformitate cu bunele practici la nivelul Uniunii
Europene; realizarea de achiziţii materiale documentare.

Sursa:ROMPRES

px
px

Etichete: , ,

Daca doresti, poti lasa un raspuns ( trackback)
px
Stirea precedenta: « Regizorul Sergiu Nicolaescu a fost externat
Stirea urmatoare: Colaborare în domeniul învăţământului între România şi Slovacia »
px

Stiri Asemanatoare

» În România nu există tradiţie democratică
» A scăzut numărul turiştilor în hotelurile bucureştene
» Turişti puţini şi preţuri mari pe litoralul românesc
» Criza a ajuns la Albena: cu 10% mai puţini turişti
» Turism spaţial la doar 95.000 de dolari
» Criză politică în Kuweit
» Nouă grupare politică anti-UE în Cehia
» Turism şi flăcări
» Radovan Karadzici a fost arestat
» Elena Băsescu nu mai candidează

Spune-ti parerea


Stiri

Va recomandam

© 2024 Stiri | Entries (RSS) and Comments (RSS)

itbox, Jocuri, Fun, Testeaza Viteza, Antivirus, Taxi, Subtitrari, Sonerii Polifonice, Vremea, Anunturi, Promovare Web, Revista Presei, Sport, Radio, Ziare, Forum, IRC, Chat, Horoscop, Director Web, Contact, Program TV, Muzica, Download, Stiri, Optimizare site, Anunturi, professional security, Targu Jiu Online

itbox