Editia din 2008 a Ad’Or, festivalul de publicitate care premiaza cele mai bune creatii romanesti, nu va avea loc. Aceasta decizie a fost comunicata presei astazi, in cadrul conferintei organizate de Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania.
Board-ul UAPR a luat in discutie acest subiect sensibil al industriei de publicitate, facand o cercetare in randul agentiilor cu privire la utilitatea Ad’Or. “In ideea de a fi un board nepartizan, am facut un survey in industrie, in agentiile membre ale UAPR, pentru a afla ce parere au despre Ad’Or”, a spus Catalina Cernica, fostul presedinte al UAPR. “Concluzia a fost ca industria vrea Ad’Or si ca i se va pastra numele, obtinandu-se unanimitate in privinta utilitatii Ad’Or”, a continuat aceasta. Festivalul va trebui insa regandit, astfel incat sa fie atractiv pentru toate agentiile. “Ad’Or a fost conceput in 1999 si nu i s-a facut niciun update” a intervenit Felix Tataru, presedinte IAA, membru UAPR si Director General GMP.
Organizatie:
* Stefan Iordache, COO Leo Burnett, preia incepand de miercuri, 6 februarie, conducerea interimara a UAPR de la Catalina Cernica. Interimatul va expira la inceputul anului viitor.
* Schimbarea in conducerea UAPR vine la scurt timp dupa ce Uniunea a adoptat un nou logo ce pastreaza numele romanesc al organizatiei.
* Board-ul UAPR: Catalina Cernica, Adrian Botan, Adrian Tuluca, Victor Dobre, Felix Tataru, Cristi Grigorescu, Peter Jansen, Stefan Iordache. Potrivit lui Felix Tataru, director general GMP, este vorba despre “primul board operational al UAPR”.
* Numarul agentiilor membre se apropie de 50, dupa primirea a noua noi membri in 2008 (Starcom Mediavest Group, Bigger Group (Starlink), Spoon, Utopium, Akox, Mediaedge:cia, Initiative, OMD, Papaya Advertising)
* S-a creat un Club de Media, conceput drept spatiu in care oamenii de media din agentii pot sa discute probleme specifice acestei ramuri. Clubul, la care pana acum au aderat 24 de agentii, isi propune: training de media sindicalizat, presiuni pentru adoptarea, in randul tuturor media, a RON ca moneda unica de exprimare a preturilor, extinderea studiului AdMarket asa incat sa includa agentiile de media; un studiu de salarizare in industria de media; infiintarea unei categorii dedicate la Ad’Or sau Effie.
* UAPR isi va reface pagina de Internet, promite informatii mai prompte.
Studii:
Salary Survey:
* Studiul, realizat de PricewaterhouseCoopers si distribuit in agentii la sfarsitul anului trecut, acopera industria de publicitate din 2006 (12 agentii participante) si din 2007 (22 de agentii participante).
* Stefan Iordache: cresterea salariala din industria publicitatii este pe masura cresterii salariilor in general, in Romania.
* Cresterea salariala in Romania anul trecut este tripla fata de cea inregistrata in tari precum Cehia, Slovacia sau Ungaria.
* Stefan Iordache: aceasta crestere in industria publicitatii s-a reflectat in relatia cu clientii.
* In industria comunicarii, cea mai mare crestere s-a inregistrat in PR (21%), iar cea mai mica in serviciile de media (9%). Media totala a cresterii a fost de 17% in 2007
* minimul net inregistrat in industrie: 1000 RON.
* Stefan Iordache: Suntem inca o industrie norocoasa si vrem sa ne pastram gradul de atractie mare.
AdMarket
* studiul se va concentra de acum incolo pe o imagine mai clara si mai relevanta asupra agentiilor de publicitate, nu vor fi luate in considerare doar perceptiile clientilor, ci si faptele (crestere anuala, cifre de afaceri si profit, premii de creatie si eficienta).
* se doreste si o evaluare a perceptiilor agentiilor asupra clientilor.
Scoala:
* Infiintarea unor “scoli” raspunde nevoii de resurse umane a agentiilor.
* Stefan Iordache: “Acum ne luam unul de la altul juniori. Nu e firesc”.
* Scoala ADC*RO, proiect derulat de Art Directors Club Romania in parteneriat cu UAPR, care tocmai a inceput inscrierile, este o “scoala de concept, nu un curs despre publicitate”..
* Prima serie ADC*RO: 12 tutori (cunoscuti directori de creatie din industrie), 12 grupe de elevi, 60 de elevi admisi, durata aprilie-iunie 2008; pret (necomercial): 500 de euro.
* Catalina Cernica: se doreste ca aceasta scoala sa devina un standard de intrare in industrie.
* ADC*RO “scoate costurile de educatie din agentii”.
* Clubul de Media intentioneaza, la randul sau, sa ofere training de media. Discutiile pe aceasta tema au fost ingreunate de faptul ca initiativa s-a facut auzita chiar inainte sa inceapa sezonul de maxima aglomerare pentru agentiile si departamentele de media (octombrie-martie).
Festivalul Ad’Or
* Ad’Or nu va avea loc anul acesta.
* Cea mai realista perioada pentru organizarea urmatorului Ad’Or este primavara anului viitor.
* Catalina Cernica: industria vrea perpetuarea Ad’Or in pofida nemultumirilor de pana acum; industria considera ca numele Ad’Or e bun; trebuie schimbata formula festivalului, asa incat sa fie acceptat de toata lumea si sa fie considerat cu adevarat obiectiv si relevant, lipsit de ghost-uri.
* Felix Tataru: Ad’Or nu a avut niciun “upgrade” de la infiintarea sa in 1999.
Spune-ti parerea