Elevii proveniţi din familii defavorizate, în pericol de abandon
şcolar şi fără posibilităţi materiale pentru a fi îndrumaţi sau supravegheaţi la lecţii, vor avea şansa să
fie supravegheaţi într-un cadrul organizat, în incinta unor centre tip ”after school” înfiinţate de
Primăria Sectorului 2.
Administraţia locală a deschis, miercuri, patru asemenea centre, în prezenţa primarului
Neculai Onţanu, la şcolile generale numărul 25 din strada Silvia nr.54, numărul 4 din strada Herţa
nr.14, numărul 58 din strada Pescăruşului nr. 124 şi la şcoala generală numărul 26 din strada Cobiliţei
nr. 124.
Spaţiile speciale amenajate în şcoli sunt destinate petrecerii timpului după finalizarea orelor de
curs, copiii fiind îndrumaţi de profesori să-şi pregătească temele sau să practice diverse alte activităţi,
în funcţie de aptitudinile fiecăruia (desen, muzică, etc).
Aproximativ 120 de copii înscrişi în clasele I-IV au fost selectaţi în proiect şi aleşi de
conducerea unităţilor de învăţământ, pentru a fi înscrişi în centre, în funcţie de situaţia lor familială.
Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului sector 2 a realizat pentru aceştia anchete
la domiciliu, pentru a stabili exact cadrul familial al elevului şi modul cum acesta poate fi ajutat.
Sălile de primire au fost dotate corespunzător de Primărie, conform vârstei copiilor, cu
mobilier, material didactic pentru diverse tipuri de activităţi.
La selectarea copiilor s-a ţinut cont dacă familiile acestora au o situaţie financiară precară,
dacă există părinţii plecaţi la muncă în străinătate, dacă sunt mai mulţi copii în familie.
Activităţile educative realizate de instructorii de educaţie sub coordonarea specialiştilor
(psiholog/psihopedagog) constau în ajutor la efectuarea temelor pentru a doua zi şi a celor
suplimentare, integrarea copilului în programul zilnic, facilitarea relaţiilor interpersonale dintre copii,
dirijarea jocului individual şi colectiv în atmosfera de comunicare stimulativă, susţinerea
performanţelor şcolare pentru dezvoltarea individuală a personalităţii copiilor, stimularea creativităţii,
aptitudinilor şi talentelor copiilor, însuşirea unor abilităţi în domeniul utilizării computerului, al limbii
engleze, al muzicii, precum şi al jocurilor logice sau distractive.
Proiectul este aplicat cu succes în numeroase ţări europene şi este primul dezvoltat de o
administraţie locală în Capitală .El presupune realizarea în şcoli a unor spaţii destinate elevilor care,
după terminarea orelor de curs, nu găsesc aici o alternativă de a petrece timpul până la sosirea
părinţilor, a spus primarul Onţanu, cu ocazia inaugurării centrelor.
Edilul a arătat că iniţiativa urmăreşte şi reducerea posibilităţilor ca elevii să ajungă pe străzi, în
găşti de cartier ce-i pot influenţa negativ, într-o perioadă în care pericolul drogurilor a devenit de
maximă actualitate.
Alături de Primăria Sectorului 2, parteneri ai acestui proiect social au fost Organizaţia Suedeză
de Ajutor Umanitar Individual I.M., Asociaţia ”Hrăniţi Copiii – Feed the Children” şi Inspectoratul
Şcolar al Municipiului Bucureşti Sector 2.
Sursa:ROMPRES
Spune-ti parerea