Stirile tale zilnice

Stiri

Cultura Economie Educatie Externe Social Turism Sanatate Sport Auto Politica Showbiz Justitie Contactati-ne

Profesorii consideră că reformele succesive din educaţie au bulversat sistemul
Stire din Social publicata in 10 May 2008.

Reformele succesive din educaţie au bulversat sistemul educaţional, elevii şi dascălii, metodologia de obţinere a gradelor didactice reprezintă un examen “depăşit, anacronic şi nerelevant”, iar formarea continuă deşi din punct de vedere conceptual este bună în practică lucrurile rămân “nerezolvate”, sunt principale concluzii care au reieşit în urma simpozionului “Opţiuni şi perspective educaţionale – Calitatea educaţională între deziderat şi necesitate”, desfăşurat vineri, la liceul Ion Neculce din Capitală.
Potrivit profesorului formator Marin Manolescu, de la Universitatea din Bucureşti, în sistemul educaţional lipsesc “reperele şi nu există ţinte clare”, fiind necesară stabilirea competenţelor ce ţin de cunoaştere şi de crearea de valori, norme de care cadrele didactice să ţină seama.
Acesta a susţinut că metodologia de titularizare şi de obţinere a gradelor pedagogice este “total depăşită”, iar sistemul de evaluare este “anacronic, nerelevant şi neconvingător”. “Ar trebui să se renunţe la acordarea gradelor didactice în funcţie de vechime şi să se facă în funcţie de creditele transferabile dar pe toată durata evoluţiei cadrului didactic. Calitatea unui cadru didactic trebuie dovedită pe întregul traseu al acestuia”, a sfătuit Manolescu.
Referindu-se la formarea continuă a cadrelor didactice, Manolescu a spus că sistemul este “unul bun la nivel conceptual dar în practică lucrurile rămân nerezolvate”.
La rândul său, secretarul ştiinţific al Facultăţii de Psihologie a Universităţii Bucureşti, Ioan Negreţ a recunoscut că sistemul educaţional se confruntă cu “descreşterea gravă a calităţii”. “Studenţii sunt foarte mulţi dintre ei slabi. Înainte de revoluţie avea 25 de studenţi buni din 50. Acum din 300 de studenţi, doar 25 sunt buni”, a spus Negreţ.
El a acuzat succesiunea de reforme din sistemul educaţional făcut de miniştrii Educaţiei în ultimii 17 ani.
“Libertatea educaţională nu înseamnă libertinaj. Calitatea educaţiei se face prin instuire şi disciplină”, a explicat profesorul.
Simpozionul Internaţional “Opţiuni şi perspective educaţionale – Calitatea educaţională între deziderat şi necesitate” se află la a IX-a ediţie şi a fost organizat de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, Primăria sectorului 1 şi Casa Corpului Didactic din Bucureşti.

Sursa:ROMPRES

px
px

Etichete: , ,

Daca doresti, poti lasa un raspuns ( trackback)
px
Stirea precedenta: « Premierul nu se teme de criza economiei mondiale
Stirea urmatoare: Pilulele contraceptive nu îngraşă, susţin specialiştii »
px

Stiri Asemanatoare

» Trei sferturi dintre absolvenţii de gimnaziu repartizaţi la licee, în prima etapă
» Şapte profesori din zece preferă să predea cu ajutorul calculatorului
» Elevii intră în vacanţa mare
» Tabere gratuite pentru 7.700 de studenţi în această vară
» Agenţie de credite pentru studenţi până la 1 octombrie
» Mai mult de un sfert dintre elevi au picat teza unică la română
» Părinţii nu sunt obligaţi să dea bani pentru modernizarea şi întreţinerea clasei
» Un sfert dintre elevi au luat sub 5 la teza la română
» 250 de şcoli şi licee participă la Programul “Young Energy”
» România va primi 180 milioane euro printr-un program european de educaţie

Spune-ti parerea


Stiri

Va recomandam

© 2020 Stiri | Entries (RSS) and Comments (RSS)

itbox, Jocuri, Fun, Testeaza Viteza, Antivirus, Taxi, Subtitrari, Sonerii Polifonice, Vremea, Anunturi, Promovare Web, Revista Presei, Sport, Radio, Ziare, Forum, IRC, Chat, Horoscop, Director Web, Contact, Program TV, Muzica, Download, Stiri, Optimizare site, Anunturi, professional security, Targu Jiu Online

itbox