Avocatul Mihai Boldea a acţionat în justiţie Administraţia
Finanţelor Publice Galaţi şi a câştigat în instanţă restituirea taxei de primă înmatriculare, transmite
corespondentul ROMPRES.
Tribunalul Galaţi a dat, luni, o sentinţă definitivă şi executorie, prin care bărbatul primeşte
valoarea totală a taxei de primă înmatriculare în sumă de 15.000 lei, la care se adaugă şi dobânda
aferentă.
“Cu cât întârzie mai mult să-mi restituie taxa, cu atât creşte şi dobânda”, a declarat Mihai
Boldea.
Avocatul este cel care în urmă cu un an a reprezentat în justiţie o gălăţeancă nemulţumită de
faptul că la acea dată Guvernul a decis să amâne alegerile pentru Parlamentul European pentru data de
25 noiembrie.
Primul român care a atacat taxa auto de primă înmatriculare în instanţă şi a primit, pe 21
februarie, de la Curtea de Apel din Timişoara, o hotărâre definitivă şi irevocabilă favorabilă, este Ilie
Iluna, din Arad.
Arădeanul primise, la finele anului trecut, o sentinţă favorabilă din partea unei instanţe de
judecată arădene, însă Administraţia Finanţelor Publice Arad a făcut recurs împotriva acestei sentinţe.
Comisia Europeană a deschis anul trecut procedura de infringement (încălcarea Tratatului UE)
împotriva României din cauza taxei auto pe care o consideră discriminatorie.
Ulterior, autorităţile de la Bucureşti şi reprezentanţii Comisiei Europene au avut mai multe
runde de negocieri pe marginea propunerilor de modificare a taxei, astfel încât aceasta să corespundă
normelor europene.
Noua variantă a taxei de poluare auto prevede scăderea nivelului taxei în funcţie de vechimea
autoturismului şi gradul de poluare. Pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 4 sau Euro 3,
taxa se calculează pe baza unei formule care ţine cont de emisiile de dioxid de carbon (CO2) şi taxa
specifică exprimată în euro/1 gram CO2, de norma de poluare, de taxa specifică exprimată în euro/1
cmc. Formula de calcul include şi o cotă de reducere a taxei.
De exemplu, pentru un autoturism Logan nou cu motor de 1.400 centimetri cubi (cmc), cu
norma de poluare Euro 4, taxa va creşte de la 160 euro la 196 euro, pentru un autoturism Ford Focus
Euro 3, cu o vechime de 4-5 ani, cu motor de 1.600 cmc, taxa scade de la 1.140 euro la 208 euro,
pentru un autoturism Wolkswagen Golf Euro 2, cu motor de 1.900 cmc şi o vechime de 8-10 ani, taxa
va scădea de la 3.806 euro, la 1.492 euro, pentru un autoturism Mercedes cu Euro 1, cu motor de 3.000
cmc şi o vechime de 15 ani, taxa va scădea de la 7.727 la 3.360 euro, iar pentru un Jeep non-euro cu o
capacitate de 2.500 cmc şi o vechime mai mare de 15 ani, taxa scade de la 7.155 euro la 3.750.
Veniturile din această taxă vor fi virate Fondului pentru mediu şi vor fi gestionate de
Administraţia Fondului pentru Mediu, în vederea finanţării programelor şi proiectelor pentru protecţia
mediului.
Taxa rezultată ca diferenţă între suma achitată de contribuabil în perioada 1 ianuarie 2007 – 30
iunie 2008 şi cea valabilă după luna iulie 2008 se va restitui pe baza procedurii stabilite în normele
metodologice de aplicare a ordonanţei de urgenţă.
Sursa:ROMPRES
Spune-ti parerea