Deputaţii au adoptat, luni, pe articole, proiectul legislativ
pentru modificarea şi completarea Legii 198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de
construcţie de autostrăzi şi drumuri naţionale, act normativ care are ca scop crearea unei proceduri mai
simplificate în ceea ce priveşte exproprierea terenurilor aflate în proprietatea privată a persoanelor
fizice sau juridice după o justă şi prealabilă despăgubire.
Potrivit propunerii legislative “se declară de utilitate publică toate lucrările de construcţie de
autostrăzi şi drumuri naţionale, expropriator fiind statul român” care este reprezentat de Compania
Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, de sub autoritatea Ministerului Transporturilor.
În cadrul dezbaterilor generale, proiectul a generat mai multe cereri din partea PSD pentru
retrimitere la Comisia juridică, argumentul principal invocat fiind acela că amendamentele nou
introduse nu au fost discutate cu raportorii din Comisia pentru industrii. Însă, propunerea deputatului
PSD Ioan Bivolaru privind retrimiterea actului normativ la Comisia juridică pentru realizarea unui
raport suplimentar prin consultarea cu membrii Comisiei pentru industrii a fost respinsă prin vot de
deputaţi.
Deputaţii PSD Ioan Bivolaru şi Aura Vasile au invocat faptul că proiectul trebuia retrimis la
Comisia de specialitate, deoarece în articolele propuse se confundă administratorul cu expropriatorul,
iar pentru a face un drum tehnologic nu se precizează ce se întâmplă cu terenul după terminarea
lucrărilor.
În replică, reprezentanţii PD-L şi UDMR au susţinut că propunerea legislativă trebuie să
urmeze cursul legislativ, arătând că o eventuală retrimitere la comisie ar bloca investiţiile.
Şi preşedintele Comisiei juridice, Sergiu Andon, a susţinut că la raportul final au fost invitaţi
membrii Comisiei pentru industrii, care însă nu au fost prezenţi la ultima şedinţă.
Actul normativ mai prevede că “suma globală estimată a despăgubirilor se defalcă anual şi se
virează la dispoziţia expropriatorului, în cel mult 30 de zile de la data solicitării acestuia”, sumă ce
poate fi suplimentată, prin hotărâre a Guvernului, la cererea expropriatorului, ca urmare a realizării
rapoartelor de evaluare a imobilelor supuse exproprierii, pentru fiecare unitate administrativteritorială,
pe fiecare categorie de folosinţă, a modificării numărului de imobile necesar a fi
expropriate, precum şi în orice alte situaţii, temeinic motivate.
De asemenea, expropriatul nemulţumit de cuantumul despăgubirii se poate adresa instanţei
judecătoreşti competente în termen de 15 zile de la data la care i-a fost comunicată hotărârea comisiei,
sub sancţiunea decăderii.
Votul final asupra actului normativ va fi dat marţi, deputaţii având votul decizional.
Sursa:ROMPRES
O opinie pentru "Expropierea terenurilor pentru construcţia de drumuri, la votul deputaţilor"
- parerea mea este una buna ,cai trebuie urgentate procedurile legislative intru-un fel ca asa batem pasu pe loc si pirdem bani,fonduri, dezvoltare,
- in legislatia actuala se refera numai la drumuri nationale si autostrazi dar tot aici puteau sa introduca cateva articolr si despre drumurile din orase.
- eu am un caz in care vrem sa predam gratis terenul pentru drum dar nu toata lumea are bani si timp pentru cadastru, notar(despartire de proprietate),uni sunt batrini,alti cred ca se poate si asa etc. tot felul de pareri
- avem un drum f.vechi este trecut si pe harta, dar institutile primariei nu l-au recunoscut,tipul a trecut, acum vrem sa-l predam primariei, ei au zis ca il ia da sa ne facem fiecare despartire de propietate pe care s-o predam lor, pina aici totul ok.
- da ce facem cu ci ce nu pot si sunt multi ( iei vor sa-l cedeze gratis da nu pot sa-si faca actele)
- cred ca poate exita vro procedura sau pe baza de declarati ca cedeaza gratis sprafata de… pe latime de… nu stiu cesa mai facem datine o cale de iesire.. Va multumim
Spune-ti parerea