Stirile tale zilnice

Stiri

Cultura Economie Educatie Externe Social Turism Sanatate Sport Auto Politica Showbiz Justitie Contactati-ne

Consilierii judeţeni au decis concesionarea aeroportului internaţional
Stire din Regionale publicata in 17 Mar 2008.

Consilierii judeţeni au decis, luni, însuşirea studiului de
fundamentare a deciziei de concesionare şi a documentaţiei de atribuire a contractului de concesionare
a lucrărilor publice ce vizează modernizarea Aeroportului Internaţional Bacău, transmite
corespondentul ROMPRES.
Următorul pas va fi trecerea la procedura de licitaţie publică deschisă pentru potenţiali
investitori din ţară sau de peste hotare.
“În actualele condiţii de dezvoltare a infrastructurii în România, pentru Bacău un kilometru de
autostradă nu duce nicăieri, pe când un kilometru de pista ne poate scoate în lume”, a declarat, pentru
ROMPRES, Dragoş Benea, preşedintele Consiliului Judeţean, iniţiatorul acţiunii de concesionare în
noiembrie 2006.
Documentaţia pentru acest proiect, întocmită de un consorţiu format din filiala românească a
cunoscutei companii internaţionale de consultanţă Deloitte, firma bucureşteană IPTANA, specializată
în proiectarea de investiţii pentru aeroporturi, şi cea de asistenţă juridică “Boştină şi asociaţii”,
cuprinde atât “punctele slabe” actuale ale aeroportului băcăuan, dar şi perspectivele sectorului aerian
pentru judeţul Bacău şi zonele adiacente.
Conform datelor din studiu, aprobat cu 27 de voturi ale consilierilor PSD şi PNL, opt abţineri
ale celor din PD-L şi unul împotrivă, un independent, aeroportul din Bacău are deja o capacitate
operativă supraîncărcată, numai traficul de călători crescând de la 15.000 de persoane în 2003 la peste
120.000 de pasageri în 2007, căile de rulare nu sunt suficiente, iar pe cea mai lungă pistă de decolareaterizare
din zona Moldovei, peste 2.400 de metri, deşi s-ar putea opera cu aproape toate avioanele
aflate în serviciu pe plan mondial, se impun, în prezent, restricţii din cauza gradului de erodare.
Documentul stipulează faptul că în 2015 numărul pasagerilor ar putea ajunge la 500.000, iar
pentru 2020 se prevede un trafic de mai bine de 800.000 de călători. De asemenea, se estimează că
modernizările la aeroportul băcăuan ar putea atrage un volum sporit în traficul cargo, dar şi creşterea
potenţialului de asigurare a mentenanţei pentru aeronave de mari dimensiuni în cadrul firmei Aerostar
Bacău, profilată în ultimii ani pe acest gen de activitate.
Viitorul concesionar ar trebui să investească 44,3 milioane de euro. Sunt necesari 9,1 milioane
de euro pentru terminalul de pasageri, 18 milioane de euro pentru modernizarea pistei principale
existente şi construirea celei de a doua căi de rulare şi 2,6 milioane de euro pentru extinderea
platformei de sosiri-plecări. Sunt stipulate, de asemenea, costurile privind modernizările tehnologice
de operare, precum şi pentru zona cargo.
Termenul de finalizare a terminalului este fixat pentru iunie 2011, iar cel pentru piste şi
platformă până în decembrie 2010.
“Sunt foarte mulţumit de această decizie a consilierilor judeţeni, care au conştientizat
dezvoltarea rapidă a Bacăului”, spune Dragoş Benea.
Acesta justifică apelarea la procedura de concesionare prin faptul că, de mai bine de 15 ani, nu
s-au găsit resurse la nivel guvernamental pentru modernizarea aeroportului, iar dacă s-ar apela la cele
de pe plan local, s-ar petrece blocarea completă a bugetului Consiliului Judeţean pe timp de 12 ani.
Dacă cei 27 de consilierii ce au optat pentru concesionarea aeroportului cred că această decizie
va duce la conectarea Bacăului cu lumea, cei ce au fost contra ori s-au abţinut consideră că trebuia
finalizată, mai întâi, strategia de dezvoltarea urbanistică a municipiului Bacău şi luate în calcul
soluţiile de protecţie a mediului.
Despre modernizarea aeroportului băcăuan s-a discutat încă din 1992, când o firmă chineză a
venit cu propunerea de a se realiza concomitent cu această acţiune şi o zonă de comerţ liber. Discuţii
au mai fost cu oameni de afaceri italieni, austrieci sau englezi, dar nimeni nu a realizat un proiect
pentru o asemenea investiţie majoră.
Tot luni, consilierii judeţeni au decis ca Aeroportul Internaţional Bacău să poarte numele
cunoscutului compozitor român George Enescu. Decizia face parte dintr-o amplă strategie de a marca
în conştiinţa publică românească şi de peste hotare “nume reper pentru geografia şi istoria spirituală a
judeţului”, spune preşedintele Consiliului Judeţean Bacău.

Sursa:ROMPRES

px
px

Etichete: , ,

Daca doresti, poti lasa un raspuns ( trackback)
px
Stirea precedenta: « Ministrul Sănătăţii aşteaptă clarificări de la farmacişti
Stirea urmatoare: Expropierea terenurilor pentru construcţia de drumuri, la votul deputaţilor »
px

Stiri Asemanatoare

» Zeci de zboruri anulate pe aeroporturile din Milano şi Roma
» Doi morţi şi zece răniţi într-un accident rutier, în Bacău
» Complex de nataţie cu dotări asemănătoare celui din Sydney
» Curse aeriene preluate de Aeroportul din Târgu Mureş
» Depozit de bombe în curtea unui sătean
» Schimbarea vremii creşte numărul pacienţilor la psihiatrie
» Americanii vor să modernizeze aeroportul Suceava

Spune-ti parerea


Stiri

Va recomandam

© 2022 Stiri | Entries (RSS) and Comments (RSS)

itbox, Jocuri, Fun, Testeaza Viteza, Antivirus, Taxi, Subtitrari, Sonerii Polifonice, Vremea, Anunturi, Promovare Web, Revista Presei, Sport, Radio, Ziare, Forum, IRC, Chat, Horoscop, Director Web, Contact, Program TV, Muzica, Download, Stiri, Optimizare site, Anunturi, professional security, Targu Jiu Online

itbox