Stirile tale zilnice

Stiri

Cultura Economie Educatie Externe Social Turism Sanatate Sport Auto Politica Showbiz Justitie Contactati-ne

Guvernul discută luni noua formulă a taxei auto
Stire din Politica publicata in 20 Apr 2008.

Executivul va discuta în şedinţa de luni textul ordonanţei de urgenţă pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, după ce în urmă cu mai puţin de două săptămâni a avut loc o audiere publică pe această temă, iar rezultatele acestei audieri au fost făcute publice joi.
Tot luni, Guvernul va analiza şi o ordonanţă de urgenţă privind reluarea pentru anul 2008 a Programului de stimulare a înnoirii parcului auto naţional.
Printre recomandările prezentate cu prilejul audierii publice privind taxa de poluare auto s-a numărat şi aceea a introducerii eşalonate a acestei taxe. O parte dintre cei 101 de cetăţeni care şi-au prezentat în scris depoziţia s-a pronunţat pentru analiza introducerii sistemului periodic al încasării taxei de poluare, corelat cu rectificările realizate periodic de Registrul Auto Român (RAR).
Deponenţii au mai propus corelarea nivelului taxei de poluare cu emisiile de noxe, analiza bazei de impozitare prin includerea nediscriminatorie a întregului parc auto naţional pe principiul “poluatorul plăteşte” – cu care, de altfel, toţi cei care şi-au exprimat poziţia au fost de acord – revizuirea formulei de calcul a taxei de poluare, care să ţină cont de tot ciclul de viaţă al autovehiculului.
În acelaşi timp, s-a propus utilizarea unor mecanisme simple de colectare a taxei de poluare, simplificate din punct de vedere birocratic, prin utilizarea Internet-ului. O altă propunere a vizat concordanţa între denumirea taxei şi modalitatea de calcul a acesteia. S-a recomandat şi corelarea proiectului de ordonanţă privind taxa de mediu cu alte acte normative, dar şi analizarea unor sisteme de bonificaţii care să aibă ca efect accelerarea procesului de înnoire a parcului auto naţional. Cei care şi-au prezentat depoziţiile au ajuns la concluzia că această taxă penalizează poluarea, dar nu contribuie suficient la înnoirea acestui parc auto.
Au fost consemnate 101 de depoziţii scrise, 38 dintre semnatarii acestora exprimându-şi dorinţa să-şi expună şi verbal punctul de vedere. Dintre aceştia, însă, doar 29 au ajuns să-şi facă publică opinia în cursul audierii organizate în urmă cu o săptămână la Palatul Parlamentului.
Noua variantă a taxei de poluare auto, propusă spre audiere publică, a fost redusă în funcţie de vechimea autoturismului şi gradul de poluare auto, potrivit proiectului de ordonanţă de modificare a taxei.
Astfel, pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 4 sau Euro 3, taxa se calculează pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2) şi a taxei specifice exprimată în euro/1 gram CO2, a normei de poluare, a taxei specifice exprimată în euro/1 cmc, precum şi a cotei de reducere a taxei.
De exemplu, pentru un autoturism Logan nou cu motor de 1.400 centimetri cubi (cmc), cu norma de poluare Euro 4, taxa va creşte de la 160 euro la 196 euro, pentru un autoturism Ford Focus Euro 3, cu o vechime de 4-5 ani, cu motor de 1.600 cmc, taxa scade de la 1.140 euro la 208 euro, pentru un autoturism Wolkswagen Golf Euro 2, cu motor de 1.900 cmc şi o vechime de 8-10 ani, taxa va scădea de la 3.806 euro, la 1.492 euro, pentru un autoturism Mercedes cu Euro 1, cu motor de 3.000 cmc şi o vechime de 15 ani, taxa va scădea de la 7.727 la 3.360 euro, iar pentru un Jeep non-euro cu o capacitate de 2.500 cmc şi o vechime mai mare de 15 ani, taxa scade de la 7.155 euro la 3.750.
Pentru un autoturism Euro 4 cu o capacitate mai mare de 1.601 cmc, taxa va porni de la 448 euro (pentru un autoturism cu o vechime de o lună) şi se va reduce în funcţie de vechime, iar pentru un autoturism Euro 4 cu capacitate de circa 2.500 cmc, noua taxă va porni de la 1.018 euro în jos. Pentru autoturismele Euro 4 cu o capacitate de circa 3.000 cmc noul nivel al taxei porneşte de la 1.629 euro pentru o vechime de până la o lună, iar pentru cele cu o capacitate mai mare de 3.000 cmc, cu o vechime de până la o lună, va porni de la 6.111 euro.
Pentru un autoturism cu norma de poluare Euro 3 cu o capacitate cilindrică mai mică de 1.600 cmc noul nivel al taxei auto va porni de la 1.086 euro, pentru o vechime de până la o lună.
În cazul autovehiculelor Euro 2, cu o capacitate cilindrică mai mică de 1.600 cmc, taxa va ajunge la maxim 2.371 euro pentru cele cu o vechime cuprinsă între 5 şi 6 ani, în timp ce pentru o capacitate cuprinsă între 1.601 şi 2.000 mc taxa poate ajunge până la 3.762 euro pentru o vechime de 5-6 ani.
Pentru o capacitate cilindrică de 2.500 cmc, nivelul taxei va fi de 7.125 euro, pentru o vechime de 5-6 ani, iar pentru o capacitate de 3.000 cmc va ajunge la 11.970 euro pentru o vechime de 5-6 ani.
La maşinile Euro 2 cu o capacitate de peste 3.000 cmc taxa porneşte de la 13.680 euro pentru o vechime de 5-6 ani.
La autoturismele Euro 1, taxa ajunge la 5.016 euro pentru un autoturism cu o vechime de 5-6 ani şi la 616 euro pentru 14-15 ani, pentru o capacitate cilindrică mai mică de 1.601 cmc, la maxim 7.980 euro pentru o vechime de 5-6 ani şi 908 euro pentru vechime de 14-15 ani, pentru cele cu o capacitate de 2.000 cmc, În variantele cu motorizări de peste 3.000 cmc, taxa pleacă de la 27.360 euro pentru o vechime de 5-6 ani şi ajunge la 3.360 euro pentru 14-15 ani.
La maşinile non euro, taxa poate ajunge la 1.848 euro pentru o vechime mai mare de 15 ani, pentru o capacitate mai mică de 1.601 cmc şi depăşeşte 10.080 euro pentru cele cu o capacitate mai mare de 3.000 cmc şi o vechime de 15 ani.
Norma de poluare Euro 4 a fost introdusă în Uniunea Europeană în ianuarie 2005, norma Euro 3 a fost introdusă în ianuarie 2000, norma Euro 2- în ianuarie 1996, iar Euro 1 în iulie 1992.
Veniturile din această taxă vor fi virate Fondului pentru mediu şi vor fi gestionate de Administraţia Fondului pentru Mediu, în vederea finanţării programelor şi proiectelor pentru protecţia mediului. Suma de plată reprezentând taxa se calculează în lei de unităţile trezoreriei statului din cadrul autorităţilor fiscale teritoriale în a căror evidenţă contribuabilii sunt înregistraţi ca plătitori de impozite şi taxe. Valoarea în lei a taxei se va determina pe baza cursului de schimb valutar stabilit în prima zi lucrătoare a lunii octombrie din anul precedent şi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Taxa rezultată ca diferenţă între suma achitată de contribuabil în perioada 1 ianuarie 2007 – 30 iunie 2008, cu titlu de taxă specială pentru autoturisme şi autovehicule şi cuantumul rezultat din aplicarea prezentelor prevederi privind taxa pe poluare pentru autovehicule, se va restitui totodată pe baza procedurii stabilite în normele metodologice de aplicare a viitoarei ordonanţe de urgenţă.
Executivul va mai lua în discuţie în şedinţa de luni un proiect de hotărâre pentru aprobarea proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului privind predarea Cursului de Limbă, cultură şi civilizaţie românească în unităţi de învăţământ din state membre ale Uniunii Europene. Actul normativ va permite extinderea Proiectului Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului privind predarea limbii române în unităţi şcolare din Spania şi Italia – a cărui derulare a început cu anul şcolar 2007-2008 – în şcoli din state membre ale Uniunii Europene unde prezenţa românească este consistentă. Până acum şi-au manifestat interesul reprezentanţi ai comunităţilor româneşti din Belgia, Portugalia şi Cipru.
Pe agenda şedinţei de luni a Guvernului, se mai regăseşte un proiect de lege pentru modificarea Legii nr. 96/2007 privind exercitarea profesiei de tehnician dentar, precum şi înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Ordinului Tehnicienilor Dentari din România, precum şi un proiect de ordonanţă de urgenţă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 94/1999 privind participarea României la procedurile în faţa Curţii Europene a Drepturilor Omului şi a Comitetului Miniştrilor ale Consiliului Europei şi regresul statului în urma hotărârilor şi convenţiilor de rezolvare pe cale amiabilă.
Executivul va lua în discuţie totodată un proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 602/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, precum şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei privind determinarea oportunităţii proiectelor. Actul normativ modifică şi completează normele metodologice de aplicare a OTA 7/2006 astfel încât acestea să fie în acord cu modificările aduse prin Legea 71/2007, respectiv cu introducerea capitolului referitor la dezvoltarea infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural.

Sursa:ROMPRES

px
px

Etichete: , ,

Daca doresti, poti lasa un raspuns ( trackback)
px
Stirea precedenta: « Andronescu vrea să ştie ce a făcut Videanu cu banii pentru reabilitarea şcolilor
Stirea urmatoare: Credincioşii ortodocşi intră în Săptămâna Patimilor »
px

Stiri Asemanatoare

» Formula taxei de poluare auto va intra în audiere publică
» Taxa auto în primă lectură la Guvern
» Taxa auto, redusă cu 5% pentru fiecare an de vechime al maşinii
» Guvernul iniţiază audierea publică în cazul taxei auto
» Bugetul MIRA, suplimentat cu 375.000 lei
» PE îndeamnă petiţionarii români să continue lupta împotriva taxei auto pentru maşinile second-hand
» Senatorii resping taxa de poluare a guvernului
» Guvernul va aloca bani pentru cumpărarea clădirilor retrocedate în care funcţionează şcoli
» Guvernul va sprijini aleşii locali indiferent de culoarea politică a acestora
» Medicii vor beneficia de prime de stabilitate

Spune-ti parerea


Stiri

Va recomandam

© 2020 Stiri | Entries (RSS) and Comments (RSS)

itbox, Jocuri, Fun, Testeaza Viteza, Antivirus, Taxi, Subtitrari, Sonerii Polifonice, Vremea, Anunturi, Promovare Web, Revista Presei, Sport, Radio, Ziare, Forum, IRC, Chat, Horoscop, Director Web, Contact, Program TV, Muzica, Download, Stiri, Optimizare site, Anunturi, professional security, Targu Jiu Online

itbox