Şapte profesori din zece, reprezentând 70,2% din totalul lor,
preferă să predea lecţiile cu ajutorul calculatorului, potrivit unei cercetări desfăşurate în perioada august
2007 – iunie 2008, de Universitatea din Bucureşti în colaborare cu Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, cu
Centrul pentru Dezvoltare şi Inovare în Educaţie şi cu Asociaţia pentru Ştiinţele Educaţiei.
Totodată, 65% dintre profesori declară că ştiu să folosească calculatorul bine sau foarte bine.
Un alt aspect relevat de studiu este acela că formarea în domeniul utilizării noilor tehnologii
pentru predare, învăţare, evaluare are o importanţă semnificativă pentru cadrele didactice.
Astfel, 83% dintre profesorii care au urmat un curs de formare- specializare remarcă un impact
pozitiv al utilizării computerului asupra elevilor, faţă de doar 65% în cazul profesorilor care nu au
urmat cursuri de informatică.
La rândul lor, elevii consideră că cel mai important efect al utilizării calculatorului la lecţii
este faptul că învaţă mai uşor, urmat la foarte mică distanţă de o înţelegere mai facilă şi de atragerea
lor pentru a învăţa să lucreze cu computerul.
Doar 0,9% dintre elevii şcolilor utilate cu laboratoare în cadrul programului SEI, nu utilizează
calculatorul, 63% îl folosesc la şcoală, iar 83% acasă.
95% dintre elevi declară că ar dori să utilizeze mai mult computerul şi Internetul pentru lecţii
la diferite discipline. Ei consideră, în proporţie de 90%, că cei dintre ei care nu au acces la un
calculator vor fi dezavantajaţi mai târziu.
Studiul prezentat, marţi, în cadrul conferinţei “Programe naţionale de educaţie pentru
societatea cunoaşterii”, este primul de acest fel din România de o asemenea amploare, având ca
subiect contribuţia tehnologiei la modernizarea sistemului de educaţie.
El a cuprins 5.736 de subiecţi, dintre aceştia 3.953 de elevi, 1.588 de cadre didactice şi 195 de
directori de şcoli din 199 unităţi şcolare.
Sursa:ROMPRES
Spune-ti parerea