Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis miercuri somarea postului Realitatea TV pentru intrarea în legalitate a spotului Academiei Caţavencu care încalcă dreptul la propria imagine şi informarea corectă.
Membrii CNA au decis că spotul ‘Lista candidaţilor pătaţi, miercuri, în Academia Caţavencu’, difuzat începând cu data de 10 noiembrie, în cadrul grupajelor de publicitate comercială, şi care face reclamă următorului număr al revistei umoristice, trebuie oprit imediat de la difuzare pentru că încalcă articolul 14 din Decizia 792/ 30 septembrie şi articolele 3 şi 29 din Legea audiovizualului.
‘Dreptul la propria imagine – unde este corecta informare a opiniei publice? Toţi candidaţii trebuie împuşcaţi pentru că sunt hoţi, potrivit acestui spot’, a afirmat Ioan Onisei, membru în CNA.
De asemenea, membrii CNA recomandă televiziunii să nu mai folosească publicitatea în interes comercial.
În aceeaşi şedinţă, CNA a decis să trimită o scrisoare postului Antena 3 pentru ca spotul ‘Alege cu grijă’, inspirat din clipul ‘Alege stăpânii’, interzis de Consiliu în campania pentru alegerile locale, să fie difuzat după ora 22,00. Potrivit membrilor CNA, scrisoarea a fost trimisă în baza articolelor 3, 29 şi 39 din Legea audiovizualului.
La articolul 3, legea prevede că ‘răspunderea pentru conţinutul serviciilor de programe difuzate revine, în condiţiile legii, radiodifuzorului’, iar la articolul 29 se arată că ‘publicitatea trebuie să nu afecteze dezvoltarea fizică, psihică sau morală a minorilor, să nu prejudicieze demnitatea umană, să nu includă nicio formă de discriminare pe motiv de rasă, religie, naţionalitate, sex sau orientare sexuală’. Articolul 39 prevede că ‘difuzarea programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare sau datorită mijloacelor tehnice necesare recepţiei, minorii nu au acces audio sau video la programele respective’.
Subiectul a fost luat în discuţie la solicitarea lui Ioan Onisei care a ridicat problema categoriei din care face parte spotul difuzat de Antena 3, marţi, la ora 8,30. Majoritatea membrilor CNA au dezaprobat difuzarea acestui spot, catalogat a fi un ‘kitsch absolut’ de Dan Grigore sau o ‘imagine îngrozitoare’ de către Narcisa Iorga, care a venit cu propunerea difuzării după ora 22,00.
Spotul transmis de Antena 3 ca formă de campanie socială prezintă o fabrică de vot şi un posibil electorat în formă de turmă îngenunchiată.
Spune-ti parerea