Partidele politice au cheltuit, după prima săptămână de campanie, aproximativ 800.000 de euro pe publicitatea electorală în presa scrisă şi spoturile electorale din audio-vizual, se arată într-un comunicat transmis miercuri AGERPRES de Institutul pentru Politici Publice.
Pentru primele şapte zile, analiza arată că alianţa PSD+PC a cheltuit 305.832 de euro, PNL – 296.070 de euro şi PD-L – 180.873 de euro.
Potrivit analizei IPP, pe primul loc la publicitate în presa scrisă se află alianţa PSD+PC cu 157.344 de euro, urmată de PNL cu 152.972 de euro şi PD-L cu 105.070 de euro.
Alianţa PSD+PC este fruntaşă şi la publicitatea audio-vizuală, ea cheltuind 148.488 de euro. La mică distanţă se află PNL cu 143.098 de euro cheltuiţi şi PD-L cu 75.803 de euro.
IPP remarcă faptul că revenirea legală prin care se permite partidelor să difuzeze spoturi electorale face ca aproape 50% din bugetul partidelor alocat publicităţii în mass-media să se îndrepte către această opţiune în detrimentul presei scrise.
Pe durata campaniei, IPP va prezenta periodic rapoarte privind publicitatea electorală în presa centrală, dar şi locală, atât la nivel de partide, cât şi defalcat pe candidaţi.
Conform IPP sumele monitorizate reprezintă investiţiile brute, iar calculul acestora în publicitate se face conform tarifelor listă (rate-card) furnizate de publicaţii, cuprinzând şi eventualele tarife speciale pentru publicitatea electorală.
IPP precizează că nu au fost luate luat în calcul niciun discount, barter etc. Toate preţurile sunt exprimate în EURO şi includ TVA. Monitorizarea se face pe: 21 de cotidiane centrale, 119 de reviste/ publicaţii periodice, 15 posturi TV şi 9 posturi de radio.
Spune-ti parerea