Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat cu 211 voturi pentru şi 2 abţineri propunerea legislativă privind completarea legii învăţământului în sensul acordării unor “stick-uri de memorie” (USB) fiecărui elev din învăţământul preuniversitar.
Potrivit textului actului normativ, “în vederea facilitării accesului la manualele în format electronic se acordă fiecărui elev, la începutul fiecărui ciclu din învăţământul preuniversitar, un dispozitiv de memorie detaşabil de tip USB, cu o capacitate de stocare de minimum 4 GB”, modalitatea de achiziţie şi distribuire a acestor dispozitive de urmând să se stabilească prin hotărâre de guvern. Proiectul prevede că aceste dispozitive vor fi acordate începând din anul şcolar 2008-2009.
Propunerea legislativă a fost îndelung dezbătută în şedinţa de plen de luni după amiază.
“Eu cred că prin acest proiect de lege, copiii vor fi ajutaţi”, a afirmat deputatul independent Mircia Giurgiu, care însă a recunoscut că “dacă am fi reuşit să-i dotăm cu laptop sau cu calculator ar fi fost mult mai bine”.
“Pentru început, cred însă că este un pas înainte”, a arătat deputatul de Cluj.
Deputatul PD-L Petru Călian a afirmat, ironic, că dacă elevii beneficiază de corn şi lapte, “de ce n-ar avea şi memory-stick”, iar deputatul PRM Marton Arpad a spus că degeaba vor fi dotaţi şcolarii cu stick-uri, dacă n-au laptop-uri sau calculatoare în care să descarce conţinutul acestora.
Deputatul PRM Adrian Moisoiu a precizat că această iniţiativă a fost semnată de deputaţi din toate partidele politice. Din acest considerent, Moisoiu s-a arătat mirat că deputaţii discută prea mult despre acest subiect în condiţiile în care în comisie au fost de acord cu demersul amintit. El a spus că dotarea elevilor cu stick-uri ar costa 10-12 milioane de euro şi nu 70 de milioane, cât s-a vehiculat în timpul dezbaterilor.
Deputatul Varujan Pambuccian – care este şi preşedintele Comisiei pentru tehnologia informaţiei – a arătat că “marele câştig” al utilizării manualelor în formă electronică şi, implicit, al acestor stick-uri de memorie este că acestea “nu mai sunt simple texte cu poze”.
“Ele capătă interactivitate, pot avea elemente de animaţie, film. În orice caz, experienţa cu un astfel de manual este mult mai complexă şi mai convingătoare pentru copii”, este de părere Pambuccian.
Alte opinii au vizat felul în care parlamentarii utilizează mijloacele electronice, cerându-se renunţarea la numărul mare de hârtii pe care aceştia le folosesc şi “trecerea” la formatul electronic de prezentare a actelor normative ce urmează a fi dezbătute de deputaţi, tocmai pentru a da un exemplu elevilor.
Preşedintele de şedinţă, Valer Dorneanu, a spus că a discutat în Biroul Permanent despre această problemă.
“Probabil că va mai dura un timp circulaţia în paralel (a hârtiilor şi a documentelor în format electronic – n.red), a conchis Dorneanu.
Sursa:ROMPRES
Spune-ti parerea